Unde poţi să stai gratis cu cortul în Europa şi nu numai

Iubitor al cortului sau nu, să campezi în natură poate fi ingredientul minune pentru o excursie low cost.
   Teoretic poţi campa oriunde în lume dacă găseşti proprietarul locului şi acesta îţi da aprobarea. Sau dacă ai grijă să pui cortul după ce se lasă întunericul, să pleci devreme şi să nu agiţi prea tare focul de tabără. În general: să fii discret.
Dar..
   Hai să vedem în ce ţări  poţi campa gratis oriunde…sau nu.

Teoretic poţi campa oriunde în lume dacă găseşti proprietarul locului şi acesta îţi dă aprobarea. Sau dacă ai grijă să pui cortul după ce se lasă întunericul, să pleci devreme şi să nu agiţi prea tare focul de tabără. În general: să fii discret.

Dar..

Hai să vedem în ce ţări  poţi campa gratis oriunde. Sau nu.

cort2
Este admis sau este ușor și tolerat în:

• Turcia
  • Islanda
  • Cehia
  • Scoţia – nu pe proprietate privată
  • Estonia -este admis pe  domeniile publice şi pădurile publice. Deasemenea orice fâşie de pământ aflată la 6 metri de mare este domeniu public.
  • Finlanda
  • Suedia –Conceptul se numește Allemansrätten (dreptul fiecarui om). Se poate campa oriunde  dacă eşti la o distanţă minimă de 300 m de o casă.
  • Norvegia - la fel ca in Suedia, până la 48 de ore si la minim 150 m de case
  • Irlanda- nu e ilegal ( observaţi nuanţa) şi este tolerat, dar mai bine întrebi înainte
  • Polonia
  • Croaţia
  • Bulgaria
  • Australia – este legal
  • Noua Zeelanda – este legal
  • SUA – poti campa pe domeniul public federal la minim 100 metri de drum. Nu se aplică în parcurile naţionale unde trebuie să campezi în locurile amenajate
  • Rusia – se poate oriunde mai puţin pe pământurile bisericii, în grădinile private şi în zona rezervoarelor de apă pentru oraşe (sunt de obicei semnalizate).
  • Maroc
  • Hawaii – în unele Parcuri naţionale este gratuit dacă ai plătit biletul de acces. În altele trebuie să obţii un permis care este gratuit.
  • Argentina – în Parcurile Naţionale
  • Mongolia
  • Vietnam – mai ales în nord (Halong)
  • Laos – unele zone
  • Cambodgia
  • Thailanda – în parcurile naţionale şi pe unele plaje
  • India - în zonele rurale

Nu este admis şi este mai greu în:

• Elveţia
  • Olanda
  • Belgia
  • Grecia -  în Grecia sunt totuşi locuri în sudul regiunii Peloponez unde se poate campa. Este interzis să îţi pui cortul pe plajă şi poţi să ajungi şi la răcoare o noapte pentru aşa ceva. Ştiu cazuri. Totuşi este de reţinut şi foarte interesant că este interzis să pui cortul nu să dormi fără cort. Deci dacă ai izopren şi sac de dormit  şi dormi pe plajă nu-ţi pot face nimic!  Având în vedere că nopţile în Grecia vara sunt foarte călduroase…trageţi singuri concluzia.
  • Italia – doar cu acordul proprietarului. Pe plaje nu se poate.
  • Anglia şi Wales
  • Croaţia – nu ar fi legal, dar totuşi posibil
  • Spania –  este interzis să stai cu cortul, dar nu este interzisă aşa-zisa “pernoctando” adică înnoptarea cu intenţia vizibilă de a sta doar o noapte, eventual fără cort.
  • Portugalia – interzis dar tolerat
  • Franţa – interzis dar tolerat având în vedere că exista întinderi vaste relativ nepopulate
  • Germania
  • Austria
  • Canada – se poate doar  în zonele de provincie şi mai sălbatice
  • China – Mai ales în partea de Est
  • Brazilia
  • Japonia – deşi multi oameni o fac totuşi
  • Danemarca –  nu este permisă camparea oriunde, dar sunt locuri special amenanjate pentru asta ( aproximativ 750)  de către localnici sau primăriile locale mai ales pe coastă şi în păduri unde ai voie să stai maxim 2 nopţi.

cort3

Lista rămâne deschisă.

De reţinut: cam peste tot este interzis să faci focul.

Curios totuşi,ţările în care este permis şi ai o grămadă de loc sălbatic, sunt chiar ţările unde localnicii sunt mai dispuşi să te primească la ei în casă.

Cel mai sănătos este să întrebi localnicii şi dacă eşti lângă o proprietate privată , chiar dacă este legal să ceri de formă permisiunea. Cine ştie, poate nici nu ai nevoie de cort .

Voi aţi încerca/încercat aşa ceva?

Dacă aţi încercat ce experienţă aţi avut?

Related Posts with Thumbnails

« « Excursie de weekend: vulcanii noroioşi şi focurile vii| Indoor Skydiving- un fel de skydiving fără paraşută şi avion » »
  1. Foarte interesant ,documentat,imi doream de mult asta,dar,parca n-am vazut Ungaria.
    Sugestie:tarile in ordine alfabetica,pentru lenesi ca mine…

2. Da, i-am “uitat” fix pe vecini. Ungaria are cam acelasi regim cu Romania, Ucraina, Moldova, Bulgaria, Serbia, Slovacia adica nu are o politica pro cum au de exemplu Suedia si Estonia, dar poti campa si gasesti destule locuri pustii unde poti sta o noapte nefiind tari atat de intens populate.

Romania s-ar putea sa iasa din schema asta in 2-3 ani dupa cum se arata situatia.

Buna sugestia, ar trebui sa fac asta.

3. in italia am dormit intr-un parc prin courmayeur (fara cort) si in chamonix am dormit in fata garii, alaturi de doi nemti si patru spanioli (care ne-au cerut voie mai inainte!). in brazilia zici ca e interzis? de argentina, paraguay, uruguay, chile stie cineva ceva?

4. In Brazilia nu inseamna ca nu poti deloc, dar trebuie sa fii mai atent decat in restul tarilor din America de Sud pentru ca la ei nu se prea obisnuieste. In Chile si Argetina este foarte ok, au si zone free amenanjate ( adica e o toaleta pe acolo). trebuie sa ai grija in parcurile nationale totusi sa campezi in locurile admise. Paraguay si Uruguay ar trebui sa aiba acelasi regim. Oricum acolo sunt multe zone dstul de salbatice in care oricum nu te-ar deranja nimeni

5. Buna ziua,

Eu de 5 ani plec in concediu numai cu cortul. Este superb. In Ungaria sunt camping-uri chiar in centrul Budapestei si pretul variaza, (max. 20 eur /noapte pentru 2 persoane, cort si masina). In Austria la fel gasiti multe camping-uri in TOATE orasele si satele. In Germania la fel, gasiti loc de campare peste tot . Toate sunt superbe, curate si foarte primitoare. Pana nu incercati nu intelegeti cat de minunat poate fi.
    Succes si nu ezitati

6. Salut omul care a scris acest articol.
    Personal, iubesc concediile cu cortul.
    Am campat pe plaja in Grecia in 2005, langa Nafplio, o noapte. A fost cam stresant deoarece la ora 5 dim. a venit tractorasul sa niveleze plaja. Am dormit super.
    O noapte am campat si la Platamonas pe plaja.
    Am avut noroc, nu a venit nimeni sa ne intrebe de sanatate.
    Anul acesta sper sa ajung in Elvetia, si mi-ar prinde bine vreo 5 nopti moca de cazare cu cortul prin Alpi.

7. Salutare ! Noi am stat la cort în Anglia, anul trecut. Pentru că nu a mai mers autostopul din Dover (voiam să ajungem în Londra) ne-am plimbat puțin prin oraș să ne alegem un loc mai ferit. Era întuneric afară, dar nu mai rețin exact ce oră, locurile toate destul de luminate, așa că după niște căutari am ajuns la un bloc micuț care avea la parter un semn de inchiriat apartamente. În fața lui, un mic spațiu verde, cu copăcei, dar locul destul de vizibil din stradă. Eram obosiți, cortul nostru verde, așa că am dormit acolo și ne-am trezit dimineața în jur de 6. Apoi, am dormit în Hyde Park o noapte. Puțină panică la început, dar a fost ok :D În timpul zilei ne-am lăsat bagajele la un restaurant japonez din Soho (fusesem acolo cu câteva luni înainte, oamenii erau super drăguți), așa că mi-am luat inima-n dinți și-am întrebat-o pe doamna șef de restaurant (presupun că asta era) dacă se poate să ne ajute :) Am stabilit o oră de întoarcere, a lăsat vorbă în local și totul s-a aranjat.

8. Un articol foarte util !
    Din acest an “Am zis!”, impreuna cu nevasta, sa facem concedii cu cortul (am fost in Apuseni si in Dobrogea, in 2 “reprize”) si a fost foarte ok (iar cazarea gratis).
    Poate ne luam inima in dinti si iesim si din tara (mai intai pana in Ungaria, dupa care mai departe).

9. Interesant de stiut. Vreau sa merg si eu la vara. Dar la campinguri in sezon trebuie rezervare

10. Da am incercat. am dormit pe plaja la Albena in Bulgaria cu sacul de domit. am fost 15 persoane, toti cu sacii de dormit. se poate, nu are nimieni treaba cu tine, mai ales daca nu stai pe plajele private. am dormit in partea mai de nord a plajei. am facut foc(era deja locul de foc facut inainte), ne-am distrat de minune…merita!

11. Foarte util articol! Am si eu de adaugat la lista: in Slovenia se poate sta la cort.

12. Poti sa dormi cu cortul, in Turcia, doar in situatia cand nu vezi vreo geamie prin preajma. Daca vezi vreo bisericuta musulmana sa intrebi de cazare gratis in bisericuta. Iar daca esti intrebat:

- Ma fecior, dar tu esti cumva musulamn?
    - Inshallah…si apoi ridici din umeri

Inshallah e folosit din cinci in cinci minute de musulmani. Daca Allah vrea\Cu voia lui Allah sau pe traducere in limba romana,
    Cum a vrea Dumnezeu.

13. in italia din lipsa unei legi naționale, pare a fi o invitație suficientă pentru care trebuie adăugat că „camping-ul liber“ este o practică bine tolerată.

Trackbacks/Pingbacks

1. Tweets that mention Unde poţi să stai gratis cu cortul în Europa şi nu numai « Nomadic -- Topsy.com - [...] This post was mentioned on Twitter by Nomadic Lifestyle, Laura R. Laura R said: RT @nomadic_ro: Afla in ce ...

Tu zici că..

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>